LinkedIn-aanbevelingen

Met deze post krijg je alvast één van onze vele tips die we tijdens een social media training of coaching geven aan de mensen. En dit natuurlijk om zoveel mogelijk gevonden te worden en te connecteren met jouw prospecten en klanten!

We bespreken hoe je de LinkedIn aanbevelingen kan gebruiken om hoger te komen in de zoekresultaten en om mogelijke geïnteresseerden in jouw producten/diensten jou sneller te vinden.

Voilà, als je zoals ik bent en gewoon snel het antwoord wil weten op deze vraag zonder helemaal naar beneden te scrollen – bij deze: zoveel als mogelijk!

De reden waarom is omdat Zoekmachines zoals Google en Bing ook jouw aanbevelingen indexeren. Hierdoor kan je dus gezocht én gevonden worden op bepaalde zoekwoorden die je hebt (laten) opnemen in deze aanbevelingen. Extreem waardevol dus voor marketeers en sales die eerst of meer willen gevonden worden op bepaalde zoekwoorden.

Naar mijn mening, is 10 het minimum aantal aanbevelingen dat je zou moeten hebben om een professioneel en geoptimaliseerd profiel te hebben. Vanaf meer dan 15 aanbevelingen zal je ook gevoeliger stijgen in de zoekresultaten op LinkedIn. Hoe er rekening mee dat je het aantal aanbevelingen dat je wil hebben, ongeveer zal moeten verdubbelen in aanvragen aangezien ongeveer 1 op 2 van de aanvragen ook effectief zal leiden naar een aanbeveling.

Zie ook dat, om je terugvindbaarheid te vergroten, dat de aanbeveling die je ontvangt van je klant, collega of manager, geoptimaliseerd is volgens je gekozen zoekwoorden. Indien dit niet het geval is, vraag je connectie om een kleine aanpassing te doen aan de tekst zodat je zoekwoord(en) wel opgenomen worden. De meeste van je connecties zullen dit geen enkel probleem vinden.

Indien je meer wil weten hoe je aanbevelingen kan gebruiken om je LinkedIn profiel veel sterker en professioneler te maken én zo sneller te worden teruggevonden op bepaalde zoekwoorden – Neem hier contact met ons op!

www.mysalescoaching.be

info@mysalescoaching.be

©MySalesCoaching

 

Geef een reactie