Sales Scan als onderdeel en startpunt van Sales Coaching

Sterke bedrijven voeren elk jaar een financiële audit uit.  Top bedrijven voeren elk jaar ook een sales scan uit om op die manier op zoek te gaan naar nieuwe hefbomen om te groeien en hun omzet te verhogen.

Sales is waarschijnlijk de meest belangrijke discipline in bedrijven, en toch wordt het vaak stiefmoederlijk behandeld. Sales is zelden zo effectief als het zou kunnen, met een grote en negatieve impact op zowel de resultaten van het bedrijf als op de klantenloyauteit.

Beslissingen worden nog té vaak gebaseerd op buikgevoel en oude gewoonten in plaats van op feiten en ervaring. Een sales audit is een hulpmiddel om salesresultaten te vermeerderen en te verbeteren. Een sales scan of audit geeft het management de mogelijkheid om op de juiste zaken te focussen, want: gedrag kan je managen, salesresultaten niet. Een salesaudit is een must voor elke B2B organisatie, een excellent startpunt om een doordachte transitie van je salesafdeling door te voeren en ervoor te zorgen dat je weerbaar bent op de markt. De digitalisering verandert het aankoopgedrag in veel sectoren en het is aan sales om hier blijvend op in te spelen. Wat kan een sales scan voor jouw bedrijf betekenen?

Een Sales Scan of Audit zorgt voor een objectief perspectief omtrent de sterktes, zwaktes, opportuniteiten en gevaren van jouw Salesdepartement. Het is een accelerator in nieuwe opportuniteiten en garandeert u een juiste focus in de groei naar meer en betere sales resultaten.

Mogelijke inbegrepen topics:

  • mensen
  • processen
  • marketing
  • KPI’s
  • technologie
  • strategie
  • cultuur
  • sales kanalen
  • klantentevredenheid
  • 360° feedback
  • motivatie en beloning

Aarzel niet ons te contacteren. Wie bieden graag vrijblijvend advies.