Tips om de headline van je LinkedIn profiel te PIMPEN

Vorige jaren mochten we reeds heel wat grotere bedrijven helpen bij het optimaliseren van hun LinkedIn strategie en aanpak. In elk van deze projecten kwamen een aantal gelijkaardige vragen naar boven. Hierbij één van de meest voorkomende: “Hoe optimaliseer ik mijn LinkedIn profiel en specifieker mijn headline?”

Of gelijkaardig: “Hoe creëer ik waarde via mijn LinkedIn headline? Wat is het doel hiervan? Hoe werkt het?”

Zoek niet verder want ik help je graag om je LinkedIn profiel en dus ook je headline te pimpen en om tegelijkertijd meer klanten te werven!

Om een professioneel LinkedIn profiel te genereren, gelden er vele aspecten.

Naast je foto is je headline het belangrijkste deel van je profiel op LinkedIn. Logisch ook, de blik van je bezoekers gaan van je foto rechtstreeks naar je headline en het is de kwaliteit van je headline die bepaalt of je profiel opengeklikt wordt of niet.

Jouw headline!

Zoals ik al eerder zei, gaat de blik van je bezoekers van je foto naar je headline. Maar hoe PIMP je jouw headline zodat de bezoeker verleid wordt om door te klikken naar jouw profiel?

Een kopersgerichte headline. De eerste les voor een vertegenwoordiger of een marketeer die zijn / haar LinkedIn profiel als lead magneet wilt gebruiken is:

Jouw concurrenten (de normale vertegenwoordigers) gebruiken gewoon hun functie voor hun headline op LinkedIn. Jouw potentiële kopers hebben niets aan jouw functie. Belangrijker nog, de kans is groot dat ze op jou afknappen wanneer ze “Sales Account Executive” of “Accountmanager” zien staan. Waarom? Ze zien jou nu als “gewoon nog een andere verkoper die mij probeert te vangen”. Onthou, als je blij bent met je huidige positie, dan moet je LinkedIn profiel niet als jouw CV dienen. Zie het in plaats daarvan als bronpagina voor kopers en pas op de tweede plaats als jouw persoonlijke branding pagina of CV.

Maar natuurlijk, na vandaag zal je begrijpen dat het doel van je headline op LinkedIn is om te tonen wie je bent en hoe je kan helpen in 120 karakters of zelfs minder! Probeer, indien mogelijk, ook de naam van jouw onderneming in je headline te verwerken.

Jouw ultieme doel is om potentiële kopers te helpen. Dit betekent dat u ten allen tijde met hen rekening moet houden en aan hen moet denken. Ze zijn op zoek naar oplossingen voor hun zakelijke problemen. Wanneer je LinkedIn profiel deze informatie verstrekt, zal je meer afspraken hebben. Maar eerst moeten ze doorklikken naar jouw profiel.

Je foto en je headline moeten de koper hiertoe verleiden. Je headline geeft je 120 karakters om aan je potentiële kopers te tonen hoe je hen kan helpen. Je moet je headline dus PIMPEN!

Een gepimpte headline moet een onweerstaanbare call-to-action zijn die toont:

  1. Wie je helpt en
  2. Hoe je hun problemen oplost.

De headline moet zeker volgende elementen bevatten:

  1. Sleutelwoorden voor zoekoptimalisatie.
  2. Definitie van je doelgroep: wie help je?
  3. De waarde die jij hebt voor je kopers: hoe kan je helpen?
  4. Indien er nog genoeg plaats is, de website van je onderneming (zonder de “www”).

Dit geeft potentiële kopers de informatie die ze nodig hebben om te beslissen of ze al dan niet doorklikken naar jouw profiel. Vergeet niet dat je maar 120 karakters hebt. Dat is minder dan een tweet op Twitter. Zorg ervoor dat je economisch bent met je woorden en dat je zelf volledig begrijpt welke problemen je kan oplossen voor je doelgroep.

Vragen? Meer informatie nodig? Of zin in een vrijblijvende afspraak?
Neem hier contact met ons op!

 

Geef een reactie